Followers

Time is Gold

Friday, February 11, 2011

Alkisah nak ke bukit carpet..

Selasa lepas..8 Febuari 2011.pagi2 lg aku dh klr rumah start training la konon..hehe..yerla takut pancit lak nik bukit carpet ptg nnti..(tp mmg tau dh mst akn pancit nyer..haha)yerla org xpnh nik beskal kat off road mua..rase takut pn ade..hehe..Pagi tu 2 jam gak la aku pi ronda2 naik beskal tu..smpai sunburn la tgn aku..huhu..tp xpe aku pn dh mmg burn pn..hehe.

Sesi panaskan badan sblm pi bukit carpet..hehe
Balik2 kayuh beskal pagi tu aku punya la rajin nk pi cuci kereta lak kat bwh umah..adoh penat giler!!Alamak dh dekat kul 12..lupa lak yg aku ner pi servis beskal aku tu..Bila sampai je kedai uncle tu tetiba semangat lak nk pi tambah meter mua..beli tube spare mua..hehe..keperluan nk naik bukit carpet nnti la katekan...org kate sediakan payung sebelum hujan..hehe..Ape2 pn tq la kat khairi yg tlg servis beskal aku n psg meter mua..xpsl2 dia lak yg ganti tmpt uncle tu..kalah tokeh kedai wat keje..haha..tq gak kat uncle sb kasi discount kat brg yg aku beli tu..p/s kat smua: rajin2 la pi beli brg kat dia yer..nnti bru blh dpt byk sikit discount..hehe..
Lepas siap mua beskal aku..ape lg blk mkn la..hehe..isi perut dulu..tp xlalu mkn la pulak sb dh msk angin..huhu..mkn sikit jela..nnti perut kosong lak nk naik bukit tu..

  
Meter yg siap dipasang mua..
Lepas asar je aku terus la pi tempat tu..katenyer kat kedai Dinas Mamak,Sg.Ara...Tempat tu mmg aku xpenah pi pn..xtau sgt jln2 sane..tp bila dh smpai tu rase dkt n senang la pulak..hehe..
Aku pn tgu la kat parking sb aku xjmpa2 kak ros nyer..Tgh dok tgu tetiba nmpak dh kelibat 'sifu'..
Bermulalah langkah aku mengayuh ni..kitorg pi 4 org..kak ros,suami dia..peh tu ade sorg lg mamat yg aku xkenal..name pn lupa nk tya..haha..punya la smangat nk kayuh dh xambik tau dh..Ape2 pn diorg mmg sempoi2..ramah pn ramah..mcm2 skill diorg ajo..yerla diorg mua org lama byk p'galaman dh..
Tengah kayuh punya kayuh naik bukit tu..tetiba ade suara dr bwk pgl..kate nyer tayar beskal mamat tu pancit..aku pn tgu la kat ats dgn kak ros..sembang2..peh tu rase mcm lama sgt diorg kat bwh..nk naik ats tkt lak..bahaya ade anjing katenyer..hehe..kmi pn trn la pi tgk diorg tkr tiub mua..
Semangat abg2 tu tgh tukar tiub..


Dlm kepala dok fikir klu la tayar aku yg pancit td mampus la aku...sb xsempat blajo pn lg cara2 nk tkr tiub ni mua..hehe..Tp xriso la klu pi dgn diorg..baik2 belaka mst diorg tlg aku punyer..hehe..

Ambik berkat dr sifu

Sambil2 kayuh tu sempat lg pose..hehe..yerla berhenti minum sat..kumpul tenaga blk..nk sampai jauh lg..Perjalanan ni mmg mencabar giler korg klu nak tau..sb bukit tinggi belaka..curam2 lak tu..slh skit leh msk gaung..gerun aku..eeee..tp yg plg aku suka suasana dia tenang je..siap ade sungai lg..tp xleh nk b'renang la air cetek..hehe..Kat situ mmg kawasan kebun mmg ramai gak org klr msk..anjing pn byk tlg jage kebun..hehe


Dlm kul 7 mcm tu baru la kitorg smpai la kat puncak tu..mane xnyer aku xlarat lak bila nk dh nk dkt2 smpai tu..asyik rase nk terbalik je ke belakang..rase ringan sgt..perut lak tetiba rase lapo..hehe..makin lama lak bukit tu makin tnggi xingt..mmg menguji fizikal & mental la..kaki mmg ner kuat..slh skit leh jatuh..ade gak la aku t'jatuh sekali siap terduduk lg..haha..nsb baik ats rumput..baik punya mendarat..Diorg mua siap kasi semangat n tip2 lg..Saat nk trn bukit pn mmg mencabar..break mmg ner jage..slh skit korg msk gaung la jwbnyer..hehe..Ape2 pn tq kat kak ros, husband n brother tu sb bg tunjuk ajar..

Akhirnyer sampai sudah kat puncaknyer
Masih tersenyum walaupn penat giler!!!